Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Wednesday, May 18, 2011

Jogging 1 Kampung~~


Assalamualaikum….

Hai sume! Berjumpa lagi kita dalam episode kali ini, “jogging 1 kampung”muahahaha..naseb baek la aku tak buat “jogging 1 Malaysia”, kalo tak naya pulak nak pusing satu Malaysia, walaupun  dalam peta nampak  kecik setoit ,…silap2 bleh masuk Malaysian Book of Record plak kan! Ade ke orang penah buat “jogging satu Malaysia” ni?? Rasenye xpenah kan..haaaa, memang boooleh sangat la masuk dalam Malaysian Book of Record! Hehehe….xkoje la mak nak buat “jogging 1 Malaysia”……….nanti xabis lagi Negeri Sembilan ni dan xsampai lagi pon sempadan Negeri Sembilan-Selangor..aku dah pancit tengah2 jalan tu!hahahahaha…besoknya muka depan akhbar kat Malaysia ni “seorang perempuan telah kecundang di tengah jalan dan gagal menamatkan misi Jogging 1 Malaysia”…wuaaaaaaaaaaaaa mane aku nak letak muka aku yang cun melecun ni??hahahaha…

Aku rase mesti ade kawan2 aku yang pelik, nape ngan aku…..xda angin, xde ribut, tibe2 rajin pulak nak jogging,buang tebiat ke ape kan..huhuhu,yang sebenarnya aku dah sedar sekarang betapa pentingnya gaya hidup sihat dalam kehidupan seharian kita!muahahahaha…baru sedor???ish3. Hehehehe..yang sebetul-betulnya, aku nak turunkan berat badan yang makin bertambah ni…almaklumlah sekarang kan tengah cuti sem, duduk kat rumah..bila duduk kat rumah, omak den pulak masak sodap2 jo..bukan ape beliau nak menjamu anak kesayangan beliau yang dah lamo xbalik rumah ni…hehe. Uishhhh…cakap pasal makanan, menu makan tongah ari semalam; ikan cencaru bakar cicah air asam & celur keladi..fuhh marvelesss!!!! Memang terbaekkkk la mak!! Ni den sayang omak den ni, lopeh ni den nak buek request kek omak den, sambal daun kayu..my feveret all the times J

Ok..back to the topic! Den kalo cito bab makanan kang tak ingat dunio..hahaha.Sebenarnya, aktiviti jogging-menjogging (apo punyo bm daaaaa)ni adalah sambungan dari tahun lepas lagi. Ianya telah dicetuskan oleh kawan sekampung aku, Mira dan diaktifkan oleh aku, dan kawan aku lagi sorang, Roslina. Kitorang ni memang kawan dari kecik sampai la sekarang,bff forever la. Misi budak 2 orang ni..tak lain dan tak bukan adalah untuk KURUS!! Hahaha…sanggup tu budak 2 orang tu tak makan nasi. Aku takda lah berazam sampai macam tu sekali…nasi tetap makan macam biasa;huhu tak boleh lah aku nak stop makan nasi, nasi tu makanan ruji dan wajib aku!

Dah beberapa hari kebelakangan ni, aku jog ngan Mira je sebab si Ros belom balik kampong lagi. Dia same U ngan aku..tapi dia akan balik lambat setiap sem, sebab dia ade keje lagi..biasala budak architecture memang bz sikit. Orang lain dah lame balik rumah, dia ada lagi kat Shah Alam..ade pembentangan ape ntah. Pastu, rasenya cuti sem ni dia tak dapat join kitorang jog sebab dia balik rumah kejap je, pastu balik Shah Alam balik sebab sem ni dia praktikal. So, aku ngan Mira je la jogging pagi2 buta tu. Tapi..entah sampai bila je la program jogging kitorang ni. Nanti si Mira pulak dah balik poli. Kalo aku sorang….haram aku nak gi jogging satu kampong! Aku jog keliling umah je lah..hahaha. Pagi tadi aku bawak kamera ..sambil jogging sambil ambil gambar, klik klik!hehe. Saje je nak post kat fb pastu tag Roslina…hahahaha, jahat tak kitorang. Berapi je Ros tengok gambar tu nanti sebab dia tak dapat join skali. Aritu aku mesej dia tanya bila die nak balik, dia kate dia balik myb 20hb @ 21hb..pastu siap pesan tolong jog untuk dia..tapi jangan jog iya2 sangat, nanti aku kurus dia gemok!hahaha..

Pagi tadi Mira lambat..dia bangun kol 8..tido balik lepas subuh. So, sementara menunggu si Mira aku ambik gambar diri sendiri dulu la ye :p








Ni pulak gambar sepanjang perjalanan jogging kitorang merentasi kampong terchenta!