Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Wednesday, May 18, 2011

Day1: Your Current Relationship, If Single Discuss How Single Life Is


Assalamualaikum…

Hye sume! Memandangkan ramai blogger dah buat 30 days challenge ni, aku pun nak buat gak la. Macam best je. Mula2 aku tengok cik epal buat benda ni..pastu yuyu zulaikha buat gak..ingatkan mane lah diorang jumpe benda ni..rupenye amik kat incik google je..hahaha. Ok..day 1: tell about your current relationship. If single, discuss how single your life.
Uishh..my current relationship?? I SINGLE MINGLE JE LAGI AND ALWAYS AVAILABLE…muahahaha. Ishh..betul la, apesal tak caya plak. Ade sesape ke yang mengaku dia kekasih hati aku?? Kalo ye sila tampil kehadapan..aku bagi penumbuk sulung sekali..hahaha. Aku ni garang..sebab tu la lelaki takut nak mendekati aku..muahahaha. Dah la garang…pastu “cengih” (betul ke ejaan camni?)plak tu bak kate kawan2 sekelas aku. Sebab tu la aku sesuai untuk lelaki yang berani je..hahaha. Tapi..segarang-garang dan secengih-cengih aku, hati aku baik woo..(masuk bakul angkat sendiri!) dan ade kelembutan yang korang tak nampak dari luaran…korang kenal aku dengan lebih mendalam, baru tau. Nampak je aku macam ni..tapi aku sangat sensitive, walaupun korang cakap dalam nada gurauan..aku myb tetap terasa hati…dan aku tak akan menangis depan orang..tak cool la beb!, tapi aku akan menangis bila orang tak de ataupun time tido. Hati aku sangat fragile..ye aku mengaku tu. Entah ape2..padahal aku tau orang tu gurau je..aku tetap makan hati gak. Aku bagitau awal2 la ye..aku sangat complicated untuk difahami dan sangat mudah berubah mood walaupun bukan time datang bulan..hihihi.

If single, discuss how single your life? Ermmm…macam mane nak discuss ni ek?? Ok macam ni lah…ye aku single mingle seperti statement diatas. Aku tak pernah bercinta! Huhuhu…how naïve is that. Setakat cinta monyet gayut2 atas pokok tu penah la sekali. Itu pun..just suke ngan budak lelaki tu ok! Bukannya “cinta”. Ala…mase umo 9 tahun kot (giler advance!), ape la yang budak umo 9 tahun paham makna sebenar cinta! Jadi..itu cumalah setakat suke2 je..pen merah, pen biru, u marah, I lap u..muahahaha. So..aku memang tak penah bercinta sampai la sekarang. Kalo kawan2 aku yang lain dah 10, 20, 30 orang ex-boypren..aku tetap maintain solo. Setiap minggu bergelumang ngan lab report yang menimbun..keluar pun ngan kawan2 perempuan je..TAK PENAH DATING! Huhuhu..mesti korang kate boringnya hidup aku..a’ah memang kadang2 aku rase boring, sunyi! Tapi..bila aku sibuk, tak de la aku pikir sangat pasal tu.

Tapi kan…bagus gak aku tak penah bercinta! Sebab..bile kawen nanti, suami aku adalah CINTA PERTAMA dan TERAKHIR aku.Sweet tak?? Ha..cube korang pikir, pakwe/makwe korang sekarang ni..tak semestinya akan jadi suami/isteri korang, betul tak?? Ye lah..kalo yang bercinta bertahun-tahun tu sampai ke jinjang pelamin..baguslah..tapi kita hanya mampu merancang, tuhan yang menetukan! Kalo boleh aku tak nak bercinta sekarang…tapi aku nak bercinta selepas kawen…lagi romantic!hahaha. Aku penah cakap kat mak aku..”nanti omak carikanlah adek suami ye”, pastu mak balas, “ekau carik lah sendiri, nanti omak carik an tak berkonan plak”..”erm yolah2 nanti orang cari sendiri”. Bagi aku..tak perlu terkejar-kejar mencari cinta, biarlah cinta yang datang cari kita..Allah lebih mengetahui siapa jodoh kita, kita cuma perlu yakin ajal, maut, jodoh, pertemuan semua tu di tangan Allah :p


No comments: