Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Wednesday, May 30, 2012

Dinner : Arabian Night

Assalamualaikum wbt..

Lama sungguh tak update ape-ape kat blog ni. Harini nak update pasal dinner baru-baru ni. Macam yang korang baca kat atas tu tema dinner course kali ni adalah Arabian Night. Aku amik course ape? -Food Tech-

Dinner Food Tech atau lebih dikenali dengan nama persatuan "PERTEMA (Persatuan Teknologi Makanan)" ni sebenarnya dah lebih dua minggu berlangsung, tapi macam biasa aku takde masa lagi nak update. Bizi sebenarnya..sebab 25hb tu aku ade presentation proposal FYP. So, lepas dinner memang kena fokus untuk presentation pulak. Cuak kemain, nasib aku tak terketar-ketar nak bercakap macam presentation FPD dulu. Bukan ape sebab bilik tu sejuk sangat..aku dah la cuak, memang terketar-ketar,nasib baek dapat control sikit.

Untuk makluman korang biasanya dinner course aku ni diadakan untuk meraikan part 7 yang akan habis belajar tak lama lagi. Memang fun sangat dinner tu, banyak persembahan..tak de lah boring sangat. Bila tau pasal tema dinner ni adalah Arabic Night, aku dah boleh agak dah bebudak ni konpem melaram habis..tak kurang jugak yang akan berpurdah. I wonder how they are going to eat,hehe ^_^

Aku?? Cuma pakai baju, tudung, dan kasut yang ade sahaja. Yang aku nak highlight kan kat sini "aku tak keluar se sen pun untuk dinner kali ni, weeeee". Bangga sungguh aku sebab dapat berjimat-cermat. Kalau tidak, aku adalah antara makhluk yang suka melaram kemain. Makeup pon aku pakai tepek je. Ape nak jadi-jadilah, jangan jadi macam zombie sudah. Aku memang tak pandai nak makeup-makeup ni. So, lets the picture tell the stories ok :)



Inilah hasil pandai-pandai tepek makeup kat muka sendiri (takdelah macam zombie kan,kan??,hehe)


Ni my favourite picture ^_^





us ~~ (tengok, kitorang biasa-biasa je kan, semua pakai baju sedia ada)

Wif our princess jasmine (dah agak dia akan menang dari awal lagi)

Sebagai penutup, terimalah gambar aku yang bajet perempuan melayu terakhir ni, muahaha

p/s: cubalah untuk me'minimum'kan perbelanjaan anda untuk baju dinner, dan lagi bagus kalau anda beli baju yang dapat dipakai pada waktu dinner mahupun hari-hari biasa. Jadi tak lah membazir. Kalau anda nak pakai costume macam 'our princess jasmine' tu sewa je. Baju-baju mcam tu pakai time dinner je..kalau beli membazir la, bukan boleh dipakai hari-hari biasa pon, betul tak??hehe





5 comments:

Syuhada Nasya said...

cntik mata awak hehhe .. :)

zainatul abu bakar said...

hehe..part mata tu yang takut jd zombie tuh

Qa said...

cantik you ^^

Anonymous said...

leh tnye x? kwn awk yg menang tu sewa baju kat mana ye? kat shah alam ni ada kedai sewa baju or costume utk arabian night x?

zainatul abu bakar said...

maaf lah awak, sy pon xsure die sewa kat mane..sy dgr dr kwn2 je yg die sewa bju tu