Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Saturday, April 2, 2011

~~MeMoRaBle cHilDhOod lOvE sToRy~~

Assalamualaikum....

Hye readers! Ok. Korang suke x lagu Dina & Zizan "Selamat Tinggal" ?? Saya suke lagu ni pertama kali saya dengar. Selalunya susah untuk saya suke sesebuah lagu tu bila pertama kali dengar, mesti nak dengar banyak2 kali baru telinga saya bleh terima. Tapi lagu ni laen. Kenapa?? Sebabnya lagu ni kena ngan kisah hidup saya..huhu.


Nak tanya, korang ade pengalaman cinta zaman kanak2?? atau dalam erti kata yg mudah "cinta monyet". Tiba2 saya teringat nak wat entry pasal ni sebab saya teringat kat seseorang..ehem2. Siapa??? Ermm...biarlah saya perkenalkan 'dia' sebagai Mr.S. Dialah teman sepermainan merangkap jiran saya. Mr.S ni ramai gak peminat.

Saya cerita kat kawan saya yang saya suke Mr.S ni. Biase la kan orang perempuan...xbleh kalo xluahkan kat seseorang, mesti, harus, wajib, luahkan kat best friend kite.hehehe. Tapi, yang xsemenggahnya dia pegi bagitau Mr.S yang saya ni suke die.Haiya...u said, u r my best friend, how come u gtau Mr.S??? Mane kite nak letak muka kite yang xbape nak lawo ni..huhuuhuhu.


Surprisingly, guess what?? dia pon suke kat kite! hahaha..*blushing*. Biar betul kan? Ye..betul dia suke kat saya gak. Dan dan tyme kitorang tengah berbahagia..haahaha ade plak sorang mamat ni suke kat saya! aduh..dah la die tu kawan Mr.S. Saya rimas ngan  mamat ni sebab setiap kali jumpe saya die mesti bagi surat chenta kat saya. Ape la yang girl umo 9 tahun tau pasal chenta2 ni bang oii. Hahaaha..geli kot aku bace. Rasenye skali je saya balas sebab saya nak bgtau saya xsuke die. Dan macam biasela boy mane nak mengalah, aku cakap aku xsuke ko xsuke la..nape susah nak paham. Lepas saya cakap macam tu die still lagi bagi surat chenta..aduh! susah..susah.


Tapi..bila makin menginjak dewasa saya dah xrapat lagi ngan Mr.S, die masuk sekolah asrama penoh, saye masih sekolah rendah. Owh..lupe plak nak bgtau, jarak umo kitorang 3tahun. So, saya 10thn die 13thn. Korang jangan la terkejut tgk umo2 respondent dalam cite ni..haahahaha. name pon cite pasal cinta zaman kanak2..standard umo kanak2 la tu..huhuhuhu. Kitorang xpenah bertegur sape lagi pastu..die ngan hidup die, aku ngan hidup aku. Saya pon xtau, ape status kitorang. Masihkah? Tamatkah?. Memang menjadi teka teki..sampailah saya masuk matrix, die dh tahun akhir diploma kat UiTM lendu.


Pastu, dengan xdisangka-sangka sy dapat tau satu berita tentang Mr S. Dah lame giler saya xingat  & xpikir pasal die. Tibe2 saya dapat berita yang mengejutkan! Saya dapat tau die meninggal dunia. Saya xpercaya dan terkejut sangat. Mr.S terlibat dalam kemalangan..berlanggar ngan treler. Besok paginya, saya cepat2 g beli surat khabar kat koop. Memang betul..ade gambar Mr.S dan kawan-kawannya dlam surat khabar..tahun ni genap 2tahun Mr.S kembali ke rahmatullah. Al-fatihah untuk Mr.S..terima kasih untuk segala-galanya, terima kasih untuk segala kenangan manis:p




Sedih la plak dengar lagu Dina & Zizan ni...Selamat Tinggal Mr S;





Lirik Lagu Selamat Tinggal Zizan & Dina 






Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Ok
Dah memang
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Apa yang ku harapkan
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Kini kian mendung
Ia tinggal satu memori
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini

Mana janji
Mana erti
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Tetapi ku tetap tabah
Kerana Tuhan yang menentukan

Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby
Selamat tinggal

Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi

Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai
Kenapa semua ini
Kenapa semua ini
Mengapa semua ini
Jika aku yang kau cinta
Mengapa semua ini

Kenapa semua jadi begini
Kenapa mengapa
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini

Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)

Walau ku pergi sayangku (usah pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal

Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)

Walau ku pergi sayangku (jangan pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal

Kau cintaku yang kekal
Selamat tinggal






3 comments:

zainatul abu bakar said...

dh ulang lagu ni bnyk2 kali hari ni:p huhuhu

Anonymous said...

zai............kisah kita ala same...juz modified sikit....kata org 'teman tp mesraaaa"...like like like.......<3 <3

zainatul abu bakar said...

tang mane yg same tu cik anonymous???hahhahahaha