Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Sunday, June 16, 2013

Idea Menarik Sempena Hari Bapa

Assalamualaikum wbt..


Selamat hari bapa untuk semua insan bergelar bapa. Bersyukur jika anda masih punya bapa/ayah/walid. Untuk mereka yang sudah kehilangan seorang ayah, sabar dan redho dengan ketentuan Tuhan. Apa yang kita boleh lakukan sebagai anak, adalah doa. Doa yang tidak putus-putus tanda ingatan kita kepada si ayah di alam sana. 

Aku juga sudah kehilangan ayah yang telah menjagaku dari kecil. Walaupun dia bukan ayah kandungku tapi  dia melayan aku seperti anak kandung sendiri. Alfatihah untuk arwah ayah. Semoga ayah damai di sana. Adik rindu ayah sangat-sangat. Adik rindu dengan lawak-lawak ayah. Rumah sunyi sejak ayah tiada. Dah 8 tahun ayah pergi. Dah 8 tahun jugak rumah tu sunyi ayah. Takde sape mampu buat lawak macam ayah buat. Sungguh kami semua rindu ayah!

Tapi aku juga bersyukur aku masih punya ayah kandungku. Insyaallah aku akan cuba bahagiakan ayah. Akan aku banggakan ayah dengan ijazah yang bakal aku terima hujung tahun ini. 

Ok takmo sedih-sedih. Ape kata kite tengok idea-idea menarik yang boleh kita lakukan untuk ayah sempena hari bapa ni.


Haaa..ape kate korang tulis ucapan kepada ayah dan masukkan dalam balang macam ni. So sweet :) Ape salahnya kan. Kalau dengan boyfren korang pandai pulak nak suwit suwit kan? Hahaha



Waaa yang ni best gak ni. Kalau aku jadi ayah konpem nyenyak tido. Mungkin geli sikit la. Tapi tetap sweet kan?? heeee. Tapi kita yang dah besar ni takkan nak main race kete pulak kat belakang ayah kan? Boleh la ganti dengan urut badan ayah. Yelah ayah kan penat cari rezeki. Time ni lah kita nak manjakan ayah :)


Ok sempena hari bapa ni boleh la kau tunjukkan bakat memasak masing-masing. Hehe. Buat something special untuk ayah. Semua adik beradik berkumpul. Meriah kan?

Takpun beli kan la ayah korang kasut ke, baju ke, tie ke..ape ape jelah. Yang penting ayah suka dan dia akan pakai. hehe



Mood: Selamat Hari Bapa!

3 comments:

nohas said...

Assalam..tak pernah sambut hari bapa..segan pula nak celebrate..sentiasa mendoakan mereka berdua.

Hey B! said...

Biasanya, tahun2 sebelum nie, kiteorang beli kek je u abah.. tp tahun nie xde... xde chances nk sambut... ye la... smua duk jauh.. T_T

Mysara Ab Rahman said...

klu hari bapa ni sambutan mcm xsemeriah hari ibu kn..pape pn, mai g rapat ngn ayah so hari2 pn hari bapa..hehe
btw, tq follow blog kte..:) done follow cni...:)