Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Monday, December 10, 2012

Dukunglah Segulung Ijazah Sebelum Mendukung Seorang Anak

Assalamualaikum wbt...


Hamboiii kemain tajuk entri kau Zai! Haa..ekau adoo??? Kahkahkah. Dah lame aku tak gune ayat macam tu. Ingat lagi zaman-zaman sekolah rendah dulu, ayat ni paling femes laaa waa cakap luu.huhu.

Dulu-dulu kan (girls la) suka buat buku biodata. Aku pun salah seorang dari pada mereka-mereka itulah. Nanti pegi kat sorang-sorang kawan suruh dia tulis biodata dalam buku tu. Motip?? Aku pon tak tau..hahaha. Mungkin nak berkenalan lebih rapat kot?

So, bila dah suruh buat biodata ni..masing-masing pon sibuklah nak tulis ayat power-power. Dan...ayat yang paling popular tentulah ayat ni "Dukunglah Segulung Ijazah Sebelum Mendukung Seorang Anak" (konon-konon moto hidup la). Muahahaha. Bila ingat balik aku rasa nak muntah pulak :P

Korang pulak mesti tertanya-tanya ape motip aku letak tajuk yang sikit punya panjang dan gempak tu kan. Haha. Bukan ape, baru-baru ni ade 2 orang kawan aku yang konvo kat UiTM Shah Alam ni. So,aku pon pergilah jumpe mereka. Kebetulan, mereka berdua ni sama fakulti dengan aku. Bezanya aku 4 tahun, diorang 3 tahun. Fuhh heaven..dah konvo :D Aku je yang terkapai-kapai dengan FYP lagi,huhu.


Tahniah Mimi! Luv u :)

Ok, yang atas ni Mimi. Kenal dia sebab dia kawan kepada classmate aku, Ima. Dia baik dan peramah. Sebab tu lah semua classmate kitorang pun kenal dia. Tahniah dah grad Mimi!

Classmate Mimi pernah cakap muka aku macam muka Mimi. Ye ke? Aku rase sebab mase tu aku pakai spek kot. Kalau aku pakai spek muka aku jadi lain sikit. Sebab tu aku tak suka pakai spek, haha. Tapi aku rabunnnnn..contact lense tak berani nak pakai pulop. Aku buat-buat nampak je tu. Kalau ade yang nampak aku tapi aku jalan je buat dunno dan tak tegur korang..jangan cakap aku sombong pulak. Tapi ketahuilah oleh dikau bahawasanya aku rabun.tskkk =.=

Congrats my dear Raihan! Luv u :)
Haa..yang atas ni Raihan. Kenal dia sejak sem 1 lagi. Masa tu kami duduk dekat aras yang sama. Roomate Raihan adalah kawan kepada Roomate aku masa sem 1. Tanpa disangka, aku dan Raihan berjumpa sekali lagi sebab kami masuk badan beruniform yang sama dan membuat keputusan yang sama iaitu dengan menjadi Komander. Then, bila kami menjadi komander kena pindah ke kolej yang dikhaskan untuk komander. Dari situlah aku rapat dengan dia. Dia pernah datang rumah aku 2 kali masa cuti pertengahan sem. Yelah..Raihan ni orang Sarawak. Jadi aku offer la pegi rumah aku. Mak aku pon dah kenal dia.

Alhamdulillah, dapat jugak aku jumpe mak Raihan masa dia konvo tu. Raihan memang mengikut muka mak dia. Sebijik! Bezanya, mak dia rendah dan dia tinggi sikit. Hopefully, satu hari nanti bila aku ke Sarawak boleh la melawat Raihan sekeluarga kat sana.

Aku bagi bunga dan katak yang comel tu kat Raihan. First time aku nampak katak tu terus aku teringat kat dia sebab dulu dia ade tempat letak handphone katak. Comel sangat, sesuai dengan dia, hihi. Hmmm sedihnya..entah bila dapat jumpe Raihan. Sorang kat Semenanjung, sorang kat Sarawak. Tapi takpe..ade jodoh, kita jumpe lagi.


NotaKaki: Aku suka baju yang aku pakai tu..sangat selesa. Pemplum labuh yang boleh cover bahagian punggung :)


6 comments:

Siti Nurazwaniza said...

Hi pretty! cantiknyaaaaa blog ! hehe Feel free to visit mine back

محمد رازيق said...

hehe. dukung dua2 sekali ok tak? hehe

Wak Gelas™ said...

wak pon nk ucap tahnia jugakk.. ahHKs

hazli said...

Maaf tumpang iklan,

Saya merupakan pemborong On-line Hand bag/ purse / wallet. Saya membuka peluang kepada tuan/puan yang minat berniaga atau untuk memulakan perniagaan tersebut maka saya sedia membantu dan mebekalkan kepda tuan/puan. Samada handbag yg berjenama atau tidak, dan kebiasaanya X berjenama (China) drp RM 16-25, X berjenama (Thailand) drp RM 25-30, Berjenama (Normal-China) drp RM 20-42, Berjenama (Gred A - China) drp RM 42 - 60, Purse (Wanita) RM 15, Wallet (Lelaki) biasa Rm 7, Wallet (lelaki) branded RM 14. Saya syorkan kalau peniaga pasar mlm, belilah yg biasa saja.....yg ada gred kalau buka kedai...bole layari http//pemborongkl.blogspot.com. Pembelian lebih RM 1K penghantaran adalah percuma. Untuk keterangan lanjut sila hubungi Azli 019-2792029 Tk

محمد رازيق said...

datang sini lagi. tggu entri baru. haa.. hehe

Azhafizah Md Nor said...

happy konvoing kawan awak.lepas ni awak dukung ijazah pulak lah ye.alhamdulillah saya dah dukung ijazah..tunggu nak dukung anak pulak..tapi kene kahwin dululah kan..^__^ wish me kawen cepat ;p