Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Wednesday, December 21, 2011

Story Aku & Lagu

Assalamualaikum...


First time nak join aktiviti Geng Fiq'ra nih..nerbes,haha!. Maaflah ye Geng2 Fiq'ra sekalian..saya tak dapat nak aktif selalu dekat fb group GF sebab tak lama lagi saya dah nak final exam. So..agak sibuk disitu dengan assignment yang dah hampir dengan due date, test2 dan sebagainya. Pagi tadi baru je habis satu test yang sangat S.C.A.R.Y. Test ape?? Test lab yang memerlukan kita mahir mengendalikan alatan2 dalam makmal. Cuak sangat..sampai sakit sakit perut pagi tadi.Bila dah selesai test lab ni rase dah hilang satu beban kat bahu,huhu.


Ok.Korang suke tak lagu Dina & Zizan "Selamat Tinggal" ?? Saya suka lagu ni pertama kali saya dengar. Selalunya susah untuk saya suka sesebuah lagu tu bila pertama kali dengar, mesti nak dengar banyak-banyak kali baru telinga saya boleh terima. Tapi lagu ni laen. Kenapa?? Sebabnya lagu ni kena dengan kisah hidup saya..huhu.

Nak tanya, korang ade pengalaman cinta zaman kanak2?? atau dalam erti kata yg mudah "cinta monyet". Tiba-tiba saya teringat nak buat entry pasal ni sebab saya teringat kat seseorang..ehem ehem. Siapa??? Ermm...biarlah saya perkenalkan 'dia' sebagai Mr.S. Dialah teman sepermainan merangkap jiran saya. 

Saya cerita kat kawan saya yang saya suke Mr.S ni. Biase la kan orang perempuan...tak boleh kalau tak luahkan kat seseorang, mesti, harus, wajib, luahkan kat best friend kite.hehehe. Tapi, yang tak semenggahnya dia pegi bagitau Mr.S yang saya ni suke die. Mane kite nak letak muka kite yang tak berape nak lawo ni..huhuuhuhu.

Surprisingly, guess what?? dia pun suke kat kite! hahaha..*blushing*. Biar betul kan? Ye..betul dia suke kat saya jugak. Dan dan time kitorang tengah berbahagia..tak sah lah kalau tak da watak antagonis yang akan mengacau kebahagian kitorang kan..hehe,ala macam drama tv tu. Dan yang tak bestnya..dia tu kawan Mr.S. Macam tu la lebih kurang cerita cinta monyet saya dolu2.

Tapi..bila makin menginjak dewasa saya dah tak rapat lagi dengan Mr.S,kami bawa haluan masing-masing. Kami tak pernah bertegur sapa lagi..dia dengan hidup dia, saya dengan hidup saya. Saya pon tak tau, ape status hubungan kami. Masihkah? Tamatkah?. Memang menjadi teka teki..sampailah saya masuk matrix, die dah di tahun akhir diploma kat UiTM lendu.

Dengan tak disangka-sangka saya dapat tau satu berita tentang Mr S. Dah lame giler saya tak ingat dan tak pikir pasal dia. Tiba-tiba saya dapat berita yang mengejutkan! Saya dapat tau dia meninggal dunia. Saya tak percaya dan terkejut sangat. Mr.S terlibat dalam kemalangan..berlanggar dengan treler. Besok paginya, saya cepat-cepat pergi beli surat khabar. Memang betul..ade gambar Mr.S dan kawan-kawannya dalam surat khabar..tahun ni genap dua tahun Mr.S kembali ke rahmatullah. Al-fatihah untuk Mr.S..terima kasih untuk segala-galanya, terima kasih untuk segala kenangan manis:p

NotaKaki: Begitulah kisah saya dan lagu..maaflah kalau boring dengan kisah saya ni. Saya join aktiviti ni sebab nak merapatkan lagi silaturrahim dengan ahli Geng Fiq'ra yang lain :DD








saya ahli Geng Fiq'ra yang berdaftar! :p


6 comments:

Unknown said...

ya allah , tersentak baca entry ni. pemergian kawan NL buat NL berubah.

good luck awk

zainatul abu bakar said...

owh takziah buat NL jugak..

nasha sanza said...

telah tulis takdir begitu...

Cik Ziela said...

sdihnye..huhu
al-fatihah~
sya pon suka lgu nie..best !

http://nurbazilah97.blogspot.com/2011/12/aktiviti-5-story-aku-lagu.html

anamizu said...

sedih cik ana bace.. al-fatihah buat Mr.S..
semoga dia tenang di sana..


http://diary-kecilku.blogspot.com/2011/12/story-aku-lagu-geng-fiqra.html





luv,
cik ana

fiQRa said...

selamat tinggal..gud luck syg ;)

admin,
GF ♥