Mereka Sudah, Awak Bila Lagi??

~~Welcome~~

Ini adalah blog peribadi kepunyaan seorang perempuan kampung :)

Saturday, September 24, 2011

My Kellogg's Special K 2 Weeks Challenge Starts Now!

Assalamualaikum wbt...






Anda ingin kelihatan langsing dengan cara hidup yang sihat? Jom sahut cabaran Kellogg's Special K 2 Weeks Challenge (gaya jurucakap Kellogg's la pulak..perasan! even produk kerepek mak siti pon belum tentu nak amik kau jadi jurucakap,haha) Kenapa aku tiba2 bersemangat nak promote Kellogg's ni? Alkisahnya..aku tak puas hati dengan BMI aku. Korang tau kan ape itu BMI....BMI (Body Mass Index) aku 24...walaupun normal tapi dah nak jadi overweight tu (25-29.9) Tak mau!!!!!!!!!!!!!!!!!!






Below 18.5 = underweight
18.5-24.9= normal
25-29.9= overweight
30 & above= obesity


BMI= Weight (kg)
       _____________________
        
        Height (m) * height (m)






Jadi, aku telah nekad untuk membeli Kellogg's Special K  ni dan sahut cabaran selama 2 minggu. Aku akan menggantikan 2 hidangan harian (sarapan dan makan malam) dengan mengambil Kellogg's. Boleh tahan ke tak makan malam? Hmm...InsyaALLAH, aku cuba untuk tahan. Kalau lapar lagi macam mane? Kellogg's cadangkan kita ambil 3-5 hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan..InsyaALLAH tak lapar lagi, bagi aku azam yang kuat untuk kelihatan langsing tu dapat menahan diri kita dari makan.












Ape tunggu lagi, jom kita sahut cabaran 2 minggu Kellogg's nih :)))




 kalau nak tahu lebih lanjut, boleh [KLIK SINI]






p/s: tengah makan Kellogg's Special K sambil buat entry ni...sedappppppp!hehe







No comments: